Ik heb een vraag over

Voor u boekt

Wat houdt de Geld terug Garantie in?

Kan je vakantie niet doorgaan vanwege een negatief reisadvies van de overheid dan geven wij je de garantie dat je, je volledige reissom terug krijgt! Je kunt ook kiezen voor een vakantie naar een andere bestemming. Deze garantie geldt voor boekingen gedurende het hele seizoen.

Hoe kan ik boeken?

U kunt bij ons telefonisch, per email of via de website uw boeking plaatsen. Na het doorlopen van het boekingsproces krijgt u van ons een e-mail met daarin de boekingsbevestiging. Zodra de boekingsbevestiging is ontvangen is uw boeking definitief en dient de aanbetaling te worden voldaan voor de op de boekingsbevestiging vermelde datum.

Kan ik ook een optie krijgen?

Dat kan. Wij geven u graag een optie voor maximaal 5 werkdagen (incl. zaterdag en zondag). Een belletje of een e-mail volstaat om aan ons door te geven of de optie wel of niet mag doorgaan. Binnen een maand voor aankomst kunt u maximaal 1 werkdag een optie krijgen.

Kunnen we een voorkeur doorgeven?

Uiteraard kunt u bij ons een voorkeur doorgeven. Onze medewerkers maken de planning, zij zullen zoveel mogelijk proberen rekening te houden met uw voorkeur. Een voorkeur opgeven is helemaal gratis. Wij kunnen een voorkeur echter nooit garanderen! 

Indien een door u opgegeven voorkeur niet mogelijk is, om welke reden dan ook, wordt u hierover niet vooraf geïnformeerd.

Bij Roan kunt u op de meeste campings een naast elkaar garantie of een Roan-voorkeursplaats bijboeken.

Op onze website kunt u bij het reserveren van de boeking, bij het toevoegen van de extra’s zien of een voorkeursplaats of een naast elkaar garantie tot de mogelijkheden behoort. 

Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze reisvoorwaarden.

Wat zijn de reserveringskosten bij Roan?

De reserveringskosten bij Roan zijn € 27,-.

Kunnen we bij Roan alleen op zaterdag aankomen?

Bij Roan kunt u het laagseizoen aankomen en vertrekken op zaterdag, maandag, dinsdag en donderdag. In het hoogseizoen (06/06/20 - 05/09/20) zijn de wisseldagen zaterdag, maandag en donderdag. 

Op onze campings in Kroatië, op camping Playa Montroig, Cala Gogo, Playa Brava, La Sirene, La Masia, Vilanova Park, Domaine de la Noguière, Les Méditerranées Beach Garden, Les Sablons, Mas des Lavandes, L'Etoile d'Argens, Les Mouettes, Le Val de Bonnal, Villaggio Europa, Spiaggia e Mare, Sant' Angelo, Ca Savio, Tahiti, Le Capanne, Norcenni Girasole, Piantelle, San Vito / Cisano, Bella Italia en Altomincio Family Park kunt u het hele seizoen aankomen en vertrekken op zaterdag, maandag, dinsdag en donderdag. Op Pra'delle Torri zijn de wisseldagen het hele seizoen zondag, maandag en donderdag (in de periode 22/04/20 - 18/07/20 en vanaf 05/09/20 ook aankomst en vertrek op zaterdag mogelijk). Op de Schatberg dagelijks aankomst en vertrek m.u.v. dinsdag. Op Roompot Beach Resort en Le Croix du Vieux Pont is dagelijks aankomst en vertrek mogelijk. Op La Pomme de Pin kunt u het laagseizoen dagelijks aankomen en vertrekken. In de maanden juli en augustus is hier alleen aankomst en vertrek op zaterdag mogelijk.

Geldt er een toeslag voor meer dan 4 personen?

Onze basisprijs is gebaseerd op 4 personen. Voor een 5e persoon geldt een toeslag van € 3,- per nacht, voor de 6e persoon van € 4 ,- per nacht en voor de 7e persoon een toeslag van € 5,- per nacht. Let op! Op camping Bijela Uvala en Zelena Laguna geldt voor de 6e persoon een toeslag van € 8,- per nacht. Op camping Pra delle Torri geldt voor de 6e persoon een toeslag die varieert van € 4 tot € 12,- per nacht (ter plaatse te betalen). Op camping Domaine du Verdon geldt voor de 7e persoon een toeslag van € 13,- per nacht. En op de campings Bijela Uvala, Zelena Laguna, Union Lido, Mediterraneo, Les Sablons, Marina di Venezia en Portofelice een toeslag van € 10,- per nacht voor de 7e persoon. 

Wat moeten we ter plaatse nog betalen?

In alle landen betaalt u toeristenbelasting. Rekent u hiervoor tussen de € 0,50 en € 1,00 per dag per persoon. Kinderen zijn vaak gratis of half geld (op camping Terme Catez betaalt u voor kinderen vanaf 6 jaar een toeslag tussen de € 1,25 en 2,50 per dag).

In Kroatië betaalt u op enkele campings (o.a. Porto Sole, Vestar, Polari, Krk, Belvedere Trogir, Solaris Beach Resort en Zaton Holiday Resort) een z.g.n. registration fee van +/- € 1,- per persoon (dit is per verblijf, dus niet per dag). In Nederland kunnen er nog servicekosten in rekening worden gebracht. Op de volgende campings in Nederland zijn de kosten voor water en elektriciteit niet inclusief: Roompot beach resort, Hunzedal, Bospark Lunsbergen, Callassande en Kijkduin. Voor deze campings dienen de kosten voor lokale heffingen bij boeking te worden betaald (onder lokale heffingen vallen toeristenbelasting, gas, licht en kosten voor afval).

Op sommige campings dient een extra toeslag betaald te worden voor o.a. het gebruik van bijvoorbeeld het zwembad of de parkeerplaats. Wanneer dit het geval is staat dit duidelijk vermeld op de specifieke campingpagina.

Verder betaalt u een borgsom van € 100,- (contant), die u weer terugkrijgt als u uw accommodatie schoon achterlaat. Onze medewerkers stellen u, indien gewenst, gratis schoonmaakmiddelen ter beschikking. Soms betaalt u ook een borgsom voor bijvoorbeeld slagboomkaartjes of zwembadkaartjes. Indien de barbecue niet is schoongemaakt bij vertrek zijn wij genoodzaakt €25,- van de door u betaalde borg in te houden. Indien u voor 07.00 uur ‘s ochtends vertrekt, wordt de door u betaalde borgsom van € 100,- na goed bevinden van uw accommodatie op uw rekening teruggestort.

Zijn huisdieren toegestaan bij Roan?

Op campings waar huisdieren zijn toegestaan, mag u een huisdier meenemen in uw bungalowtent en lodgetent Holiday. Bij de boeking dient u aan te geven of uw huisdier mee gaat. De kosten hiervoor zijn € 9,- per nacht. Huisdieren niet toegestaan in alle onze stacaravans.

Welke extra's kan ik allemaal bijboeken?

Bij Roan is aan alles gedacht! De volgende extra's kunt u bijboeken: buggy, babybed, bolderkar, kinderstoel, linnenpakketten, strandlakens, douchehanddoeken, uw huisdier, de naast-elkaar-garantie, de plaatsgarantie of een hotel voor onderweg.

Zijn de faciliteiten op de campings altijd open?

Met name in het voor- en naseizoen dient u er rekening mee te houden dat de faciliteiten, zoals zwembad, animatie of restaurant, niet (meer) geopend zijn. Soms kunnen campingeigenaren besluiten om bepaalde faciliteiten later te openen of eerder te sluiten. Wij proberen zoveel mogelijk de juiste openingsdata aan te geven, maar kunnen geen verantwoording nemen voor eventuele onjuistheden hierin.

Is barbecueën overal toegestaan?

Bijna op alle campings is een vorm van barbecueën toegestaan. Is houtskool toegestaan, dan vindt u een gratis houtskoolbarbecue bij uw accommodatie. Is houtskool niet toegestaan, maar gas wel, dan hebben wij voor een gratis gasbarbecue (met gasfles) gezorgd bij uw accommodatie. Op sommige campings zijn centrale barbecueplaatsen, of is barbecueën helemaal niet toegestaan in verband met de droogte. In zo'n geval vindt u een luxe grillplaat bij uw accommodatie. Op een campingpagina bij belangrijke info kunt u precies zien wat voor soort barbecue is toegestaan en wat wij leveren bij de accommodatie.

Hoe zit het met regels in het zwembad?

In sommige zwembaden, met name in Italië, is het verplicht een badmuts te dragen. Soms volstaat ook een petje of bandana. Op sommige campings in Frankrijk zijn zwemshorts niet toegestaan, maar dienen mannen en jongens een strakke zwembroek te dragen. Beide is aangegeven op de campingpagina's bij het menu waterrecreatie. Houdt u er rekening mee dat op sommige campings de zwembaden tussen de middag (siësta) gesloten zijn (bijvoorbeeld van 13.00 - 15.00 uur).

Wat is het verschil tussen bungalowtent (RO) en bungalowtent (GO)?

De bungalowtent (GO) is een accommodatie van onze zusterorganisatie Go4Camp. Deze accommodatie beschikt over dezelfde kwaliteit en service zoals u die van Roan gewend bent. Behalve de kleur zit er dus geen verschil tussen deze accommodaties!

Wat is het verschil tussen een stacaravan Verde en een Casa Adria?

De stacaravan Casa Adria is een accommodatie van onze zusterorganisatie Go4Camp. Deze accommodatie beschikt over dezelfde kwaliteit en service zoals u die van Roan gewend bent. Behalve de kleur zit er dus geen verschil tussen deze accommodaties! (De stacaravan Casa Adria beschikt extra over een magnetron.)

Wat is het verschil tussen een stacaravan Excellent en een Casa Royal?

De stacaravan Casa Royal is een accommodatie van onze zusterorganisatie Go4Camp. Deze accommodatie beschikt over dezelfde kwaliteit en service zoals u die van Roan gewend bent. Behalve de kleur zit er dus geen verschil tussen deze accommodaties!

Wat is het verschil tussen een stacaravan Prestige Lounge en een Vision Lounge?

De stacaravans beschikken beide over 3 slaapkamers, airconditioning, luxe loungeveranda, zijn  geschikt voor maximaal 7 personen en zijn 35 m2 groot. Het grote verschil is de indeling en het uiterlijk van de stacaravans. De Prestige Lounge is uitgerust met een keuken aan de voorkant van de stacaravan en een grote schuifdeur naar de veranda en in de Vision Lounge is de keuken aan de achterzijde gelegen en loopt u via openslaande deuren de veranda op. In de Vision Lounge is er een aparte eethoek én zithoek, in de Prestige Lounge is er een combi eet/zithoek. De voorzijde van de Prestige lounge is voorzien van een moderne 'stone-look'.

Wat is inbegrepen in de prijs?

In de huurprijs van uw accommodatie is inbegrepen: huur van uw accommodatie, gas, water, elektriciteit, staanplaatskosten en BTW. Prijzen zijn gebaseerd op maximaal 4 personen. De prijs is exclusief € 24,- reserveringskosten en € 3,- calamiteitenfonds per boeking.

Hoeveel kost een annuleringsverzekering bij Roan?

Wij bieden u de dubbel-zeker-annuleringsverzekering aan van Allianz Global Assistance. Met deze verzekering krijgt u, als u op uw bestemming onverhoopt terug moet keren, ook de dagen vergoed die u al op vakantie bent geweest! Deze annuleringsverzekering kost u 6,5% van de reissom (bedrag wordt afgerond). De poliskosten zijn € 4,50 en de assurantiebelasting is 21% van het bedrag van de annuleringsverzekering en de poliskosten (bedrag wordt afgerond). 

Toeristenbelasting

Bij aankomst op de camping betaalt u toeristenbelasting. Deze dient u bij de receptie van de camping of bij onze medewerkers te betalen. In sommige gevallen zijn kleine kinderen gratis. Op sommige campings dient u uw paspoort in te leveren bij de hoofdreceptie en krijgt u deze terug zodra de toeristenbelasting is voldaan of bij uw vertrek. Op de campings Playa Brava, Bijela Uvala, Zelena Laguna, Lanterna Premium Camping Resort, Bi-Village en Park Umag betaalt u de toeristenbelasting en eventuele registratiekosten bij boeking.  Tip: veel campings accepteren ook een Campingcard in plaats van een paspoort.

Kunnen we bij Roan een accommodatie naast elkaar reserveren?

Voor € 30,- per accommodatie bent u verzekerd van een plaats naast uw vrienden of familie (max 3 accommodaties, zelfde accommodatie, gelijke vakantieperiode). Onder “naast elkaar” verstaan we ook “tegenover elkaar”, “met de rug naar elkaar” of “schuin tegenover elkaar”. Indien wij deze garantie, in hoogst uitzonderlijke gevallen, niet kunnen honoreren, dan heeft u recht op € 120,- retour per accommodatie. Deze garantie is niet op alle campings bij te boeken. Indien op een accommodatie een voorkeursplaats mogelijk is, dan is het niet mogelijk de naast elkaar garantie te reserveren.

Op onze website kunt u bij het reserveren van de boeking, bij het toevoegen van de extra’s zien of een voorkeursplaats of een naast elkaar garantie tot de mogelijkheden behoort.

Een voorkeursplaats is bij te boeken tot 1 maart 2020.

Kan ik mijn eigen plaats uit kiezen op de camping?

Door het afsluiten van deze voorkeursplaats bent u er van verzekerd dat u wordt ingedeeld op de door u zelf gekozen beste plaats. Boekt u voor 1 oktober dan betaalt u maar €50,- voor de beste plaats! Hierna betaalt u €99,-. De Roan-voorkeursplaats is tot uiterlijk 01.03.20 te boeken en kan niet worden afgesloten in combinatie met de naast-elkaar-garantie.

Wat is het verschil tussen een naast-elkaar-garantie en een voorkeursplaats?

Voor € 30,- per accommodatie boekt u de naast-elkaar-garantie en bent u verzekerd van een plaats naast uw vrienden of familie (max 3 accommodaties, zelfde accommodatie, gelijke vakantieperiode). U staat gegarandeerd naast elkaar, tegenover elkaar, met de rug naar elkaar of schuin tegenover elkaar. U kiest niet zelf uw plaats uit, dit doen onze campingmedewerkers voor u.

Wilt u zelf de door u uitgekozen beste plaats op de camping? Door het afsluiten van onze voorkeursplaats bent u hiervan verzekerd. Gaat u samen op vakantie en wilt u naast elkaar staan? Zoek dan samen de beste plekken naast elkaar uit! De Roan-voorkeursplaats is tot uiterlijk 01.03.21 te boeken en kost maar € 50,-.

Indien op een accommodatie een voorkeursplaats mogelijk is, dan is het niet mogelijk de naast elkaar garantie te reserveren. 

Kunnen we een eindschoonmaak bijboeken?

Hoe fijn is het dat je na een heerlijke vakantie je accommodatie niet zelf hoeft schoon te maken? Bij Roan nemen we graag deze zorg uit handen, sinds seizoen 2020 is het mogelijk op de meeste campings een eindschoonmaak bij te boeken! Meer informatie over de eindschoonmaak vindt u hier.

Waarom dien ik €10,- SGR bijdrage te betalen?

Per 1 februari 2021 voert de SGR (stichting garantiefonds reizen) een deelnemersbijdrage in van €10,- per boeking. Dit bedrag wordt door Roan Campingvakanties bij de reiziger in rekening gebracht en afgedragen aan de SGR.

Roan Campingvakanties is aangesloten bij SGR (stichting garantiefonds reizen). Dit doen wij om u, als klant bescherming te bieden. Mocht Roan in financiële problemen komen, dan ontvangt u via de SGR altijd uw betaling retour. 

De eigen SGR bijdrage werd in 1999 afgeschaft. De SGR had op dat moment voldoende middelen opgebouwd om bij eventuele faillissementen van reisorganisaties gedupeerde klanten uit te betalen. De SGR verwacht als gevolg van Covid-19 dat er in de toekomst meer bedrijven financieel onvermogen aanvragen en om zeker te stellen dat er aan de garantieverplichting kan worden voldaan, wordt deze heffing opnieuw ingevoerd.

Over uw bestaande boeking

Kan ik mijn boeking wijzigen?

U kunt uw boeking altijd wijzigen. In sommige gevallen brengt dit extra kosten met zich mee. 

Er zijn geen wijzigingskosten verbonden aan:

  • toevoegen personen
  • toevoegen extra's
  • toevoegen aantal nachten
  • toevoegen verzekeringen

U betaalt uiteraard wel de kosten van de extra personen, geboekte extra's etc.

Voor het wijzigen van uw vakantie houden wij voor de prijzen uw originele boekdatum aan.

Indien u uw boeking naar een andere periode wilt verplaatsen, na 1 april,  zijn daar geen extra kosten aan verbonden, mits de reissom minimaal gelijk blijft. Indien deze lager wordt, passen wij de oorspronkelijke reissom niet aan.

Roan Campingvakanties heeft het recht om prijzen aan te passen. Onze prijzen kunnen dagelijks wijzigen. 

Wanneer u een aantal nachten (of eerder geboekte extra's of personen) van uw boeking af wilt halen, dan geldt dit als deelannulering. Hier worden wel kosten voor in rekening gebracht. Wij rekenen annuleringskosten over het verschil.

Kan ik mijn boeking (deel)annuleren?

Tot 1 april 2021 kunt u uw boeking kosteloos annuleren. Uw aanbetaling dient wel voor de op de bevestiging vermelde datum te worden voldaan, maar wordt teruggestort indien u moet annuleren voor 1 april 2021. Daarna worden annuleringskosten in rekening gebracht (zie de reisvoorwaarden). Wanneer u een aantal nachten van uw boeking wilt annuleren, gelden voor de nachten die u wilt annuleren de annuleringsvoorwaarden. Let op: uw vakantie verlengen of verkorten is niet altijd mogelijk en kan annuleringskosten met zich meebrengen, omdat in de planning van de accommodaties geen nachten mogen overblijven! Indien de gehele reis dient te annuleren, willen wij u vragen dit schriftelijk aan ons door te geven. U kunt een mail met uw gegevens sturen.

Wanneer moet ik mijn aanbetaling doen?

Bij Roan hoef je slechts €99,- aan te betalen, als je hebt geboekt voor 28 februari, na deze datum bedraagt de aanbetaling 30% van de reissom. Het overige bedrag betaal je pas 8 weken voor vertrek. Voor gasten met aankomst in de maanden maart t/m juni hoeft de restantbetaling pas 4 weken voor aankomst betaald te zijn. Het vastleggen van jouw volgende camping vakantie bij Roan is nu dus echt voordelig. 

Indien u binnen 8 weken voor aankomst boekt, dient het gehele bedrag in één keer voldaan te worden. U ontvangt geen acceptgiro's maar u kunt betalen via bankoverschrijving, IDEAL, Mastercard, Bancontact of VISA. Door in te loggen op ‘Mijn Roan’ kunt u gemakkelijk kiezen van welke betaalmethode u gebruik wilt maken.

Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden toegestuurd?

Nadat wij uw volledige betaling hebben ontvangen sturen wij u de reisbescheiden, 14 dagen voor aanvang van uw vakantie, per e-mail toe (vanaf 1 maart).  U vindt hierin uw vouchers, info over de camping en de accommodatie en een routebeschrijving.

Kunnen jullie ook een overnachting onderweg regelen?

Op onze site staat een aantal hotels langs de route, die u via ons kunt boeken. Belt u ons of stuur ons een e-mail en wij vragen de overnachting voor u aan!

Tot wanneer kan ik nog extra's bijboeken?

In principe kunt u nog extra's bij boeken tot de dag voor vertrek (mits beschikbaar).

Kan ik al mijn boekingen in 'Mijn Roan' terugvinden?

Alle boekingen gemaakt in voorgaande jaren zijn ook terug te vinden in uw eigen Roan account. 

Heeft u aansluitend 2 of meer reserveringen geboekt, omdat u bijvoorbeeld 2 campings combineert of met meerdere families tegelijk op vakantie gaat, dan ziet u helaas alleen de 1e boeking. Wij zijn op de hoogte van dit technische mankement.

Kan ik mij beroepen op herroepingsrecht?

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op alle diensten van Roan Campingvakanties. Diensten betreffende logies te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode zijn namelijk uitgezonderd van het herroepingsrecht. Wel hanteren wij een annuleringsregeling. Zie voor meer informatie over annuleren https://www.roan.nl/veel-geste... onder “Kan ik mijn boeking (deel)annuleren?'

Heeft Roan flexibele prijzen en wat betekent dit voor mijn boeking?

Dagelijks monitoren wij onze prijzen en passen deze aan, indien nodig. Het kan dus zeker voorkomen dat de reis die je gisteren gezien hebt, vandaag voordeliger of juist duurder is geworden. Op het moment dat je je vakantie definitief hebt gereserveerd, houden wij die prijs aan. Wij zullen je dus achteraf nooit belasten met een hogere prijs. Andersom geldt dus ook, dat bij een prijsverlaging, we je boeking niet aanpassen. Op het moment van boeken, ben je immers akkoord gegaan met onze voorwaarden en de betreffende prijs op dat moment.

Over Roan Camping Holidays

Is Roan een Engelse organisatie?

Roan is een Nederlandse organisatie, opgericht in 1986. Bijna 70% van onze gasten is Nederlands. Daarnaast komen onze gasten vooral uit Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en België. Roan Campingvakanties maakt deel uit van de European Camping Group.

Is Roan wel aangesloten bij allerlei instanties?

Jazeker! Wij zijn lid van het ANVR (lidno. 2322, in België GFG), het SGR (lidno. 1843) en het Calamiteitenfonds.

COVID-19

Ik wil mijn corona voucher inwisselen. Hoe werkt dit?

Via onze website kun je een nieuwe boeking maken. In stap 3 van het maken van de boeking kun je inloggen, het systeem herkent hier je klantgegevens en vervolgens kun je de voucher als betaalmogelijkheid kiezen bij betalingsopties. Uiteraard kunnen wij ook altijd de voucher handmatig voor je verwerken.

De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle reizen uit het Roan Campingvakanties en Go4camp aanbod. Heeft u de voucher op 1 april ontvangen, dan heeft u tot 1 april 2021 de tijd om een nieuwe vakantie te boeken met aankomst in het jaar 2020 of 2021.

Wat gebeurt er als ik niet kan reizen omdat ik of mijn reisgenoten positief getest zijn?

Een positieve uitslag is bij de meeste annuleringsverzekeringen een geldige reden om je annuleringskosten vergoed te krijgen. Sluit dus altijd een annuleringsverzekering af, zodat je geen enkel risico loopt. Check tevens altijd goed je verzekeringsvoorwaarden.

Roan werkt samen met Allianz Global Assistance, waarbij een Covid-19 besmetting een geldige reden is om te annuleren. Een annuleringsverzekering dient uiterlijk 7 dagen na reservering te zijn afgesloten. Onze reisspecialisten informeren je graag.

Kan ik kosteloos annuleren als ik in quarantaine moet?

Indien je zelf niet positief getest bent maar wel in contact bent geweest met een besmet persoon, is dat geen geldige reden om je vakantie kosteloos te annuleren. Uiteraard denken we graag met je mee hoe we dit voor je kunnen oplossen. Wellicht kunnen we je vakantie verzetten naar een andere datum. Neem in zo’n situatie altijd contact met ons op en we helpen je verder.

Ik wil niet op vakantie als ik op bestemming of bij thuiskomst 10 dagen in quarantaine moet

Indien de overheid van het land waar je woont of van je bestemming een quarantaine van 10 dagen verplicht stelt bij aankomst, wordt dat door de overheid gezien als een negatief reisadvies en zal het gehele advies zijn om niet naar de bestemming af te reizen. Bij een negatief reisadvies kun je je vakantie kosteloos wijzigen of annuleren.

Als ik zelf twijfel om op vakantie te gaan, kan ik dan ook kosteloos annuleren?

Tot 1 april heb je nog de gelegenheid om kosteloos te wijzigen of te annuleren (dit is niet van toepassing op vakanties die zijn omgeboekt vanuit 2020). Besluit je na 1 april om te annuleren dan brengen wij de reguliere annuleringsvoorwaarden in rekening. Twijfel je over je vakantie? Omboeken naar een andere bestemming is altijd mogelijk. Wordt de nieuwe bestemming duurder, dan betaal je het verschil bij. Wordt de gewijzigde vakantie goedkoper, dan ontvang je geen geld retour.

Wat verstaan jullie onder een negatief reisadvies?

Onder een negatief reisadvies verstaan wij de kleurcode oranje of rood. Indien je niet op vakantie kunt omdat de kleurcode oranje of rood is , komt dat doordat de bestemming geen toeristen toelaat of het land waarin je woont het afraadt om naar die bestemming af te reizen.
Kun je niet op je bestemming komen, omdat het land waar je door heen moet reizen geen toeristen op doorreis toelaat, is dat ook een geldige reden. In bovenstaande gevallen kun je je vakantie wijzigen naar een andere bestemming of ontvang je je gedane betaling retour.

Wanneer hoor ik of mijn vakantie niet door kan gaan vanwege een negatief reisadvies?

Wij nemen een week voor aankomst contact met je op als blijkt dat er op je vakantiebestemming nog steeds een negatief reisadvies geldt.

Kan ik mijn vakantie verzetten naar 2022?

Je vakantie verzetten naar 2022 is helaas niet mogelijk. Je vakantie dient plaats te vinden in 2021. Wist je dat we op een aantal campings in Italië, Frankrijk en Nederland zelfs in de herfstvakantie geopend zijn?

Geven jullie een compensatie als blijkt dat niet alle faciliteiten volledig geopend zijn?

Nee, je ontvangt geen compensatie als blijkt dat bepaalde faciliteiten niet geopend zijn als gevolg van Covid-19.

Welke aanvullende eisen, zoals het dragen van een mondkapje in de buitenlucht, kan ik tijdens mijn vakantie verwachten?

De verplichtingen en regels verschillen per land en zijn tevens onderhevig aan wijzigingen. Voor de actuele situatie verwijzen wij je naar de website van het ministerie van buitenlandse zaken www.nederlandwereldwijd.nl . Aanvullende regels op je vakantiebestemming zijn geen geldige reden om kosteloos te annuleren.

Mag ik met Roan op vakantie als ik niet gevaccineerd ben?

Op dit moment is het niet duidelijk of landen toeristen mogen weigeren als ze niet in het bezit zijn van een vaccinatiebewijs en of dit ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd. Zodra hier meer informatie over is, kunnen wij hierin ook pas een standpunt nemen.

Ik wil niet op vakantie als ik nog niet gevaccineerd ben. Is dat een geldige reden om kosteloos te annuleren?

Dit is geen geldige reden om kosteloos te annuleren. Tot 1 april heb je nog de gelegenheid om kosteloos te wijzigen of te annuleren (dit is niet van toepassing op vakanties die zijn omgeboekt vanuit 2020). Besluit je na 1 april om te annuleren dan brengen wij de reguliere annuleringsvoorwaarden in rekening. Omboeken naar een andere bestemming is ook na 1 april mogelijk. Wordt de nieuwe bestemming duurder, dan betaal je het verschil bij. Wordt de gewijzigde vakantie goedkoper, dan ontvang je geen geld retour.

Ik zit te wachten op een vaccin, wat als de oproep in mijn vakantie valt?

We kunnen ons voorstellen dat je in Nederland wil zijn om de vaccinatie niet mis te lopen. Het is geen geldige reden om kosteloos te annuleren, maar we denken wel graag met je mee door te kijken of we wellicht je vakantie kunnen wijzigen naar een andere datum in 2021. Onze reisspecialisten denken graag met je mee.

Kan ik kosteloos annuleren als ik op bestemming een negatieve PCR test moet laten zien?

Indien de vakantiebestemming een negatieve PCR test eist, is dat geen geldige reden om je vakantie kosteloos te annuleren. De kosten voor de PCR test zijn voor rekening van de vakantiegangers.

Valt het Coronavirus onder de dekking van het calamiteitenfonds?

Het calamiteitenfonds geldt alleen voor molestsituaties of natuurrampen. Ziektes en epidemieën zoals Covid-19 vallen niet onder de dekking van het calamiteitenfonds.

Is kamperen een veilige manier van vakantie vieren?

Jazeker, op de camping ben je veel buiten en wij hebben richtlijnen opgesteld voor onze medewerkers met betrekking tot schoonmaak en veiligheid. Zo maken wij gebruik van beschermende en desinfecterende materialen. Tevens zullen onze medewerkers altijd voldoende afstand houden.

Waar kan ik meer informatie vinden over het Coronavirus?

Wij volgen de situatie in de verschillende landen waar wij vakanties aanbieden op de voet. We houden je hier op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom het Coronavirus.

Staat uw vraag er niet tussen? Wij helpen u graag!

Openingstijden

Ma - wo 09.00 - 22.00
Vr 09.00 - 17.30
Za - zo 10.00 - 16.00

Ervaringen van Roan klanten