Coronavirus (COVID-19) Veel gestelde vragen

Datum: 22 mei 2020 – 14:00 - nog steeds geldig op 26 mei 2020

We houden de ontwikkelingen rondom het Coronavirus nauwlettend in de gaten. De gezondheid en veiligheid van onze klanten heeft onze prioriteit. Begrijpelijkerwijs ontvangen wij momenteel veel vragen. Toch doen wij een dringend beroep op u om op dit moment geen contact op te nemen met onze reserveringsafdeling. Dit geeft ons de mogelijkheid om contact op te nemen met klanten op volgorde van aankomstdatum. Wij bedanken u voor uw geduld en begrip. Hieronder kunt u antwoorden vinden op de meest gestelde vragen op dit moment.

In verband met de huidige situatie hebben wij besloten alle aankomsten (behalve in NL) t/m 14 juni 2020 te annuleren. Indien wij op dit moment al weten dat een bestemming op een latere aankomstdatum niet open zal zijn, zullen wij ook deze aankomsten annuleren.

Corona Voucher
Wordt uw Roan vakantie door ons geannuleerd als gevolg van het Corona virus, dan ontvangt u van ons een voucher ter waarde van de reeds gedane betaling. Deze voucher kunt u gebruiken voor de betaling van een reis met een latere aankomstdatum. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle reizen uit het Roan Campingvakanties en Go4camp aanbod. Uw vakantie moet plaatsvinden voor 31 december 2021.

U kunt dus binnen 1 jaar na uitgifte een volgende vakantie vastleggen en uw voucher inwisselen. De aankomstdatum dient in 2020 of 2021 te vallen. Ontvangt de voucher op 1 april, dan heeft u tot 1 april 2021 de tijd om een nieuwe vakantie te boeken met aankomst in het jaar 2020 of 2021. 

Wij nemen binnen twee weken contact met u op over de wijze waarop de voucher ter beschikking wordt gesteld. U hoeft hierover dus géén contact met ons op te nemen.

Waar kan ik de laatste stand van zaken bekijken met betrekking tot het afgegeven reisadvies voor een bepaalde bestemming?
Wij adviseren u om de website van Buitenlandse Zaken in de gaten te houden:
Nederland: https://www.nederlandwereldwij... 
België: https://diplomatie.belgium.be/..

Aankomsten vanaf 15 juni en later
Op dit moment kunnen wij nog niet met zekerheid zeggen of uw vakantie doorgaat, dit is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Uiterlijk 10 dagen voor aankomst hoort u of uw vakantie eventueel wordt geannuleerd. Heeft u twijfels over uw reis? Dan kunt u gebruik maken van onze omboekregeling. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar onze algemene voorwaarden. Wilt u uw reis annuleren? Dan gelden hiervoor normaal gesproken de normale annuleringsvoorwaarden. Vanwege het corona virus hebben wij deze versoepeld en ongeacht de annuleringsdatum zullen wij u niet meer dan 30% annuleringskosten in rekening brengen. Deze annuleringskosten berekenen wij over de gehele reissom.

Kan ik mijn geboekte vakantie met Roan omboeken?
U kunt uw vakantie altijd omboeken naar een andere bestemming binnen ons aanbod, de datum moet wel in 2020 liggen. De eventuele meerkosten dient u zelf te betalen. Verder zijn de normale voorwaarden met betrekking tot het wijzigen van uw reis van toepassing. Kijk op de website naar de beschikbare mogelijkheden. Als u een andere bestemming heeft uitgezocht neemt u dan contact op met onze reserveringsafdeling om uw vakantie aan te passen. U kunt zelf online uw bestemming niet wijzigen.

Ik wil niet meer op vakantie. Kan ik mijn vakantie vanwege het Coronavirus annuleren?
Wilt u zelf annuleren dan dient u conform onze reisvoorwaarden, de annuleringskosten te betalen die op het moment van annuleren van toepassing zijn. Vanwege het corona virus hebben wij deze versoepeld en ongeacht de annuleringsdatum zullen wij u niet meer dan 30% annuleringskosten in rekening brengen. Deze annuleringskosten berekenen wij over de gehele reissom.

Moet ik mijn restantbetaling doen, terwijl het nog onzeker is of mijn vakantie wel doorgaat?Volgens onze reisvoorwaarden, dient u de restantbetaling te voldoen 8 weken voor aankomst. Heeft u een boeking gemaakt met aankomst tot 31 juli? Dan mag de restantbetaling 3 weken voor de aankomstdag voldaan worden. U krijgt hiervan geen aangepaste bevestiging, u mag zelf deze datum aanhouden.

Annuleert Roan uw vakantie, wegens het corona virus, dan ontvangt u een voucher over de volledige betaling. De SGR (Garantiefonds reisgelden) staat garant voor uw gedane betaling of waarde van de voucher. Twijfelt u toch om de betaling aan ons over te maken? Dan vragen we u om contact met ons op te nemen, samen met u kijken we graag naar een passende oplossing.

Faciliteiten op de camping
Vanwege het Coronavirus is de kans aanwezig dat faciliteiten beperkter beschikbaar en/of geopend zijn.

Restituties niet mogelijk
We begrijpen heel goed dat u misschien een voorkeur heeft voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing. Het SGR staat garant voor het uitgegeven voucher.

Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik annuleer?
U kunt contact opnemen met uw annuleringsverzekering met betrekking tot vragen over het annuleren in verband met het Coronavirus. De voorwaarden hiervoor verschillen per verzekering.

Dekt het Calamiteitenfonds de financiële gevolgen van het Corona-virus?
Nee, het Calamiteitenfonds dekt geen kosten die veroorzaakt worden door ziektes.

Ervaringen van Roan klanten